ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
1. Правила поведінки учнів базуються на чинному законодавстві України.
2. Учень приходить до школи за 10-15 хв. до початку навчальних занять, займає своє робоче місце, готує все необхідне до уроку.
3. Учні мають необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник, а також виконані домашні завдання з предметів згідно з розкладом уроків.
4. Зовнішній вигляд передбачає наявність учнівської форми встановленого зразка та акуратної зачіски.
5. Школа – територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, в т. ч. ножам, вибуховим, вогненебезпечним речовинам, алкогольним напоям, цигаркам, наркотикам, токсичним речовинам.
6. Верхній одяг зберігаємо у спеціально відведеному місці, дотримуємося визначеного одягу на уроках, де це необхідно.
7. Йти зі школи та її території можна лише з дозволу вчителів або сестри медичної (попередньо узгодивши з батьками).
8. Поводимося ввічливо, піклуємося про молодших школярів, поважаємо старших.
9. Поважаємо честь і гідність людей, які знаходяться поруч.
10. Бережемо майно школи, акуратно ставимося як до свого, так і до чужого майна, дбаємо про чистоту та порядок на території школи.
11. Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
12. При вирішенні конфліктів використовуємо позитивні стратегії задля отримання виграшних результатів.
13. Шануємо свою країну, народ, бо є патріотами, які не тільки знають історичне минуле свого народу, а й примножують надбання предків.
14. Пропуск занять з поважної причини підкріпляємо письмовим документом:
- у разі оздоровлення або сімейних обставин подається заява на ім`я директора від батьків (або осіб, які їх заміняють);
- виїзд на змагання, участь у конкурсах, фестивалях чи учнівських форумах підтверджуємо довідкою відповідної організації (спортивне товариство, ПДМ, мистецькі освітні заклади тощо) із зазначенням причини та терміну відсутності.
15. Цінуємо власність інших.
Правила поведінки під час освітнього процесу
1. При вході педагога або будь-якого дорослого в клас учні виявляють манери вихованості.
2. Не запізнюємося на уроки без поважних причин.
3. Не виходимо з класу під час уроку без потреби.
4. Фіксуємо записи домашніх завдань.
5. Дотримуємося правил техніки безпеки під час освітнього процесу.
6. Урок – основна форма заняття, яка не передбачає відволікання на розмови та нерегламентоване використання мобільних телефонів та гаджетів.
7. У ході загальношкільних заходів не користуємося мобільними телефонами та іншими гаджетами без потреби.
Правила поведінки на перервах і після закінчення занять
1. Час перерви – особистий час кожного учня. Він може використовувати його на власний розсуд, проте, не порушуючи права інших.
2. Під час перерви учні дотримуються правил безпеки життєдіяльності.
3. Після закінчення занять учні залишають приміщення школи, дотримуючись правил безпечної поведінки.
Правила поведінки учнів у їдальні
1. Під час обіду ведемо себе чемно, поводимося пристойно.
2. Розмовляємо під час вживання їжі тихо, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.
3. Дбайливо ставимося до майна шкільної їдальні, бережемо його.
Правила дотримання міжособистісних стосунків у соціумному середовищі ліцеїстів
1. Здобувачі освіти мають право:
- на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- отримання соціальних і психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).
2. Учні мають бути ввічливими у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу, батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.
3. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі першими вітаються та поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
4. Учні мають право в коректній формі обстоювати свої погляди та переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
5. Вживання лайливих виразів в освітньому середовищі неприпустиме.
6. Будь-який психологічний тиск (залякування, знущання, цькування, висміювання та приниження), застосування фізичної сили у стосунках з іншими учасниками освітнього процесу є порушенням прав людини.
7. Виявляти нетерпимість до фактів булінгу стосовно здобувачів освіти, педагогів, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, проявляючи при цьому свою громадянську позицію.
Правила для батьків
1. Сприяємо всебічному розвитку дитини, заохочуємо її допитливість, прислухаємося до порад педагогів.
2. Допомагаємо дітям у навчанні, не залишаємо поза увагою їх перебування в Інтернеті.
3. Вчимо дітей безпеки в реальному житті – на вулиці та дорозі.
4. Бережемо дитинство, хвалимо дитину за успіхи, не сваримо за невдачі.
5. Мінімізуємо стресові ситуації.
6. Обговорюємо будь-які теми, говоримо правду. Пояснюємо причини і наслідки.
7. Залучаємо до здорового способу життя власним прикладом, вивчаємо історичне минуле нашого народу, подорожуємо разом.
8. Беремо участь у всіх дитячих заходах, у розробці та втіленні проєктів розвитку школи.
9. Поважаємо працю всіх учасників освітнього процесу, виявляємо повагу та толерантність.
Правила для педагогів
1. Сприяємо всебічному розвитку дитини, заохочуємо її допитливість, прислухаємося до побажань батьків.
2. Бережемо дитинство, хвалимо дитину за успіхи, не сваримо за невдачі.
3. Допомагаємо дітям у навчанні, не залишаємо поза увагою їх перебування в Інтернеті, створюємо у закладі безпечні умови, протидіємо булінгу, виявляємо випадки насильства, правопорушень.
4. Проводимо роз’яснювальну роботу щодо здорового способу життя та гендерної рівності.
5. Створюємо партнерські стосунки з батьками, співпрацюємо, довіряємо та поважаємо.
6. Обговорюємо будь-які теми, говоримо правду.