НУШ в ОЗ «Засульський ліцей ЛМР»
А чи помітили ви, як останнім часом діти швидко втрачають інтерес до навчання? У чому причина? А причина всім також відома давно: нецікавими стають форми і методи роботи, які далеко відстають від сучасного життя. Саме концепція Нової української школи, яка ґрунтується на повазі до думки дитини, на спонуканні до активності, на заохоченні до творчості, дає педагогам змогу йти однією дорогою з учнем,. Подивіться, як стрімко розвивається наше суспільство, а з ним і світ технологій. Для кожної дитини гаджет є елементом життя, і вона не уявляє себе без нього. А успіхом у професійній діяльності педагога є щаслива дитина. Тому у своїй практиці вчителі використовують інтернет-плакати, хмари, інфографіку, квести, особливо подобаються дітям STEM-заняття, створені інтерактивні вправи за допомогою сервісу LERNING APPS, де ключем до завдання буде QR-код. Уподобали й дослідницьку діяльність, метод проєктів. Разом з учнями проводимо кольорові дні, критично мислимо в капелюхах і отримуємо задоволення від навчання.
Сучасний учитель має враховувати захоплення школярів, і тільки тоді буде результат.
В.Сухомлинський говорив: "Школа – не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи – виховання здібностей". Слова педагога актуальні й у наші дні. У сучасній початковій школі дитину вже недостатньо навчити лише читати, рахувати та писати. ЇЇ необхідно забезпечити новими вміннями, які дозволять повноцінно жити, творити, розвиватись.
Ось тому шість початкових класів закладу обрали освітній проєкт А. Цимбалару «Світ чекає крилатих», у якому враховано інтеграцію предметів. Інтегровані навчальні програми проєкту спрямовані на забезпечення відповідного рівня знань, умінь і навичок учнів, а також на розвиток їхньої уяви, пам’яті, уваги й логічного мислення, формування навичок взаємонавчання та самооцінювання. За рахунок інтеграції змісту у проєкті зменшено кількості навчальних предметів, знято їх дублювання. Це дозволило збільшити час на опанування рідної та англійської мов, математики й природознавчого компонента. Освітній процес за проєктом «На крилах успіху» вже з перших днів навчання спрямований на формування навичок критичного мислення.
Проєкт вирізняє з-поміж інших велика увага до збереження здоров’я дитини. Учні позбавлені необхідності носити важкі шкільні ранці. Усе, з чим вони щодня приходять до школи, – це тематичний журнал-посібник обсягом 48 сторінок. У цьому кольоровому виданні міститься матеріал з усіх навчальних предметів, який вивчатиметься протягом тижня. Уміщені до нього завдання створюють учителю можливість для реалізації інтегрованого й водночас диференційованого підходів.
Підсумовуючи, можна сказати, що початкова школа двадцять першого століття – це добре обладнана, зорієнтована освітня програма, у якій зацікавлені самі вчителі, учні та їх батьки. Сучасність освітнього закладу залежить від багатьох факторів, але в першу чергу від нас самих, тому давайте діяти спільно!