Мотивація - основа успішного навчання
Навіть коли діти здобувають знання за найкращими підручниками і з використанням найсучасніших освітніх технологій, це не принесе результату, якщо в них немає достатньої мотивації до навчання. Внутрішня і зовнішня мотивація – це ключовий чинник успішного опанування знаннями та навичками на всіх етапах здобуття освіти. ЇЇ формування залежить від родини, педагогів, внутрішнього світу самої дитини.
Учителі можуть формувати і підтримувати таку мотивацію у своїх учнів. Звичайно, досягнути цього непросто. Усі діти різні, і для того, щоб виховати в кожного прагнення до навчання, може знадобитися багато часу та зусиль. Навіть досвідченим педагогам іноді буває важко це зробити, тому теоретичним та практичним аспектам мотивації учнів було присвячене чергове засідання педагогічної ради освітнього закладу, яке розпочав директор Анатолій Савенков.
Заступник директора з навчальної роботи Любов Третяк розповіла про особливості формування позитивного ставлення до навчання здобувачів освіти різних вікових груп. Ії виступ доповнив матеріал, підготовлений учителькою початкових класів Світланою Бойко. Після цього розпочався захопливий майстер-клас у формі калейдоскопа цікавих педагогічних ідей для мотивації навчальної діяльності учнів на різних етапах уроку. Людмила Фесенко, голова методичної комісія вчителів початкових класів, продемонструвала вправи, які можна провести на початку навчального дня та тижня. До неї приєдналася вчителька математики Тетяна Мішкова, яка залучила колег до виконання доступних інтерактивних завдань на різних етапах уроку. Своїм досвідом використання вправ для мотивації поділилася вчителька біології Ганна Сіряченко, блок цікавого матеріалу з теми підготувала вчителька англійської мови Людмила Шевченко.
Сповненими корисними ідеями були звіти творчих груп педагогів. Учителька математики Лариса Деркач, керівник творчої групи «Запровадження елементів STEM-освіти в навчальну діяльність» розповіла про реалізацію проекту «STEMимо для ЗСУ». Учасниця цієї групи, учителька початкових класів Юлія Данілова поділиася досвідом, як легко, швидко та цікаво поширювати інформацію за допомогою QR-коду, провела майстер-клас із генерування кодів.
Учителька української мови і літератури Марина Сіра, яка очолює групу «Компетентнісне навчання», розповіла про роботу її учасників. Ірина Мірошник, учителька початкових класів, розпочала звіт групи «Критичне мислення», вона ознайомила членів педагогічної ради із прийомами, які застосовує у навчальній діяльності, залучила колег до виконання творчого завдання. Цікаві вправи провели учасниці цієї групи Наталія Колісніченко та Інна Ластовецька.
Усі педагоги зійшлися на думці, що такий формат проведення засідання був цікавим та корисним. Завершилася педагогічна рада прийняттям конструктивних та важливих рішень для подальшої успішної роботи, обміном приємними враженнями від почутого та побаченого і побажаннями колегам успішної праці, мотивованих учнів, якнайменшої кількості повітряних тривог та якнайшвидшої перемоги рідній Україні.