Правила поведінки учасників осітнього процесу

ЗАТВЕРДЖЕНО

Конференція учасників освітнього процесу

ОЗ «Засульський ліцей ЛМР»

30.08.2024

Правила поведінки учасників освітнього процесу

ОЗ «Засульський ліцей ЛМР»

Правила поведінки учасників освітнього процесу базу­ються на чинному законодав­стві України.

Вони визначають, як саме має відбуватися ввзаємодія між учасниками освітнього процесу, щоб освітнє середовище було вільним від будь-якого насильства та повинно формувати атмосферу конструктивного спілкування та співпраці.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В ЗАКЛАДІ

Ми – у безпеці

1. Школа – територія, на якій не місце будь-яким видам зброї (ножам, вибуховим, вогненебезпечним речовинам, алкогольним напоям, цигаркам, наркотикам, токсичним речовинам).

2. Фізична конфронтація, цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.

3. У школі поводимося гідно та поважаємо честь і гідність людей, які знаходяться поруч.

4. Дотримуємося вимог правил пожежної безпеки, вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять та після їх закінчення.

5. Безпечно використовуємо навчальне та спортивне обладнання.

6. Користуємося Інтернетом, не забуваючи про правила безпеки в Інтернеті.

7. Цькування, бійки, залякування, лихослів'я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки школі та за її межами.

8. Дотримуємося правил безпеки під час воєнного стану.

Ми – ввічливі

1. До всіх учасників освітнього процесу звертаємося шанобливо.

2. Поводимося ввічливо, проявляючи повагу до старших, піклуємося про молодших школярів.

3. Висловлюємо свої погляди, не зачіпаючи та поважаючи гідність і почуття інших людей.

4. Бережемо майно школи, дбаємо про чистоту та порядок на території школи, в навчальних класах та кабінетах.

5. Бережемо підручники, навчальні посібники та інші дидактичні матеріали, технічні засоби.

6. Поважаємо цінності та традиції своєї школи.

7. Дотримуємося «Золотого правила» : стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе.

8. Відвідуємо їдальню згідно з графіком, дотримуємося правил поведінки та етикету за столом.

9. Поза межами ліцею поводимося скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я закладу.

Ми – старанні і наполегливі у навчанні

1. Приходимо до школи за 10-15 хв. до початку навчальних занять, займаємо своє робоче міс­це, готуємо все необхідне навчаль­не приладдя до уроку.

2. Мобільні телефони та гаджети на навчальному занятті використовуємо лише для навчання з дозволу вчителя.

3. Час перерви - особистий час кожного, тому його проводимо за власним розсудом, але так, щоб не заважати іншим.

4. Слідкуємо за особистими речами.

5. Відповідально ставимося до навчання.

6. Виконуємо домашні завдання в терміни, встановлені навчальною програмою закладу

7. Дотримуємося академічної доброчесності.

8. Беремо участь у позакласних та загальношкільних заходах.

9. Залишаємо школу та її територію під час освітнього процесу лише з дозволу вчителів або сестри медичної (попередньо узгодивши з батьками).

Правила поведінки педагогічних працівників та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу

  1. Сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я.
  2. Дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності.
  3. Дотримуватися педагогічної етики.
  4. Дотримуватися вимог техніки безпеки, виробничої санітарії і протипожежної охорони, передбачених відповідними правилами та інструкціями.
  5. Берегти навчальні і загальношкільні приміщення, обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо; виховувати в учнів бережне ставлення до шкільного майна.
  6. Дбати про особисту безпеку і здоров’я, а також про безпеку і здоров’я учнів та оточуючих людей в процесі виконання будь яких робіт чи під час перебування на території освітнього закладу.
  7. Сприяти реалізації прав батьків на отримання якомога більш повної та своєчасної інформації про шкільне життя своєї дитини
  8. Поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  9. Настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  10. Виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  11. Захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  12. Додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;
  13. Повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
  14. Дотримуватися правил безпеки під час військового стану.

Правила поведінки батьків здобувачів освіти

  1. Вносити пропозиції щодо освітнього процесу, покращення матеріально-технічної та навчально-методичної бази школи, брати участь у їх реалізації на благодійних началах;
  2. Звертатися до педагогічних працівників освітнього закладу в індивідуальному порядку за згодою двох сторін;
  3. Звертатися в колективній формі щодо вирішення питань навчання, виховання та розвитку дитини, проблем в учнівському колективі;
  4. Отримувати від закладу кваліфікаційну допомогу (інформаційну, консультативну та іншого порядку) щодо дотримання, охорони та захисту прав, свобод та інтересів дитини;
  5. Вимагати дотримання в освітньому закладі громадського порядку, всіх видів безпеки життєдіяльності, всебічно цьому сприяючи.
  6. Піклуватися про фізичне, психічне, емоційне здоров’я дитини, створювати оптимальні умови для його формування як особистості, для розвитку його індивідуальних здібностей;
  7. Проводити систематичну роботу з дитиною з метою її безпеки, профілактики травматизму та нещасних випадків, з метою недопущення впливу на дитину негативних соціальних явищ (тютюнопаління, наркоманії, комп’ютерної залежності та ін.);
  8. Регулярно відвідувати батьківські збори, відвідувати школу за викликом
    класного керівника чи адміністрації;
  9. В разі відсутності дитини в ліцеї під час освітнього процесу, то один з батьків або особа що їх замінює:
  • має зателефонувати класному керівникові й повідомити про причину відсутності;
  • у разі пропуску уроків через сімейні обставини написати пояснювальну записку і передати до закладу. Якщо пропуски були через хворобу, надати довідку від лікаря;
  • у разі передбачуваних пропусків (завчасно запланованого оздоровлення під час навчання, з інших причин, у т.ч. за сімейними обставинами) батьки повинні попередити адміністрацію закладу про відсутність дитини письмово – написати заяву на ім`я директора, де вказати причину та терміни планованої відсутності;

10. Нести відповідальність за пошкодження дитиною шкільного майна та відшкодовувати матеріальні збитки у повному обсязі;
11. З повагою ставитися до будь-кого з учасників освітнього процесу або обслуговуючого персоналу, не допускаючи некоректного, грубого
ставлення або приниження їх честі та гідності.

12. Не з’ясовувати у приміщенні та на території школи будь-які стосунки, непорозуміння, не розв’язувати будь-які конфліктні ситуації з дітьми (як власними, так і з тими, що не входять у склад сім’ї) без присутності педагогічних працівників закладу;

13. Не відволікати вчителя від виконання його обов’язків для вирішення організаційних, господарчих питань, з’ясування непорозумінь тощо;

14. Не перебувати на території закладу у нетверезому стані, під дією наркотичних, токсичних речовин тощо;

15. Не палити у приміщенні школи, на її території, поряд з територією школи.

16. Сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування).

Accessibility menu
Contrast settings
Rozmiar czcionki
Letter spacing
Line height
Obrazki
Font
Reset the settings